Heerlijke lunch met ei

Ik maakte eerder op dagen dat ik vrij was een snelle nasi met groente (ik heb nooit van brood gehouden, gelukkig maar want het is niets meer dan een deegbal met veel te veel zout en vol met antinutrienten). Dit paleo receptje is op mijn nasi geinspireerd, maar nog sneller klaar en erg lekker!:)

Mijn receptjes mogen overal worden gepost (graag wel een linkje naar mijn blog).

image

Ingredienten (1 persoon)
– 2 eieren
– 2 plakjes katenspek (in reepjes)
– 1/2 paprika
– 4 kastanje champignons
– 1 el kokos (geraspt)
– 1 kleine ui)
– 1 el chiazaad
– 1 el gehakte hazelnoten (of andere noten)
– beetje himalayazout
– 1 tl paprikapoeder
– beetje kerrie (op gevoel overheen strooien, niet teveel)
– chillipoeder naar smaak
– verse kruiden

Zo maak ik het klaar. Alles snijden en pan goed heet laten worden. Kokosolie toevoegen en de ui laten aanfruiten. Vervolgens de kokos, stukjes spek, chiazaad en gehakte hazelnoten mee bakken. Groente erbij en alles op smaak brengen met de kruiden en zout.

Ik bak de groente heel kort (behoud het meer smaak en vitamines) en daarna kan de ei erbij. Goed doorroeren en als al het ei gestolt is dan is het gerechtje klaar! De ei roer ik maar heel kort mee, dan blijft het lekker zacht.

Het geheel afmaken met verse kruiden. Met de noten en groente kun je varieren (gewoon kijken of je nog restjes hebt, in mijn geval had ik nog een halve paprika en champignons liggen). De rest is op voorraad.

Het snijden van de groente duurt het langst, want het bakken (of wokken) gaat heel snel!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s